Printed From:

Hogyan ússzuk meg a munkahelyi járványokat?

Az őszi-téli időszakban jobban ki vagyunk téve a fertőzésveszélynek, hisz immunrendszerünket megviseli a napsütés és a mozgás hiánya, a zord időjárás, amely miatt jobbára a négy fal között töltjük a napokat. A betegségek megelőzése érdekében táplálkozzunk változatosan, fogyasszunk vitaminokban gazdag ételeket, tartózkodjunk sokat a friss levegőn, de legalább szellőztessünk gyakran, és a mozgás váljon a napirendünk részévé (akár egy kiadós séta formájában).

Tippek az egészség megőrzéséért

  • Ebben az időszakban mossunk a szokásosnál is gyakrabban kezet, és érdemes magunknál tartani kézfertőtlenítőt is, amelyet bevethetünk nyilvános illemhely vagy a tömegközlekedés használata után.
  • Ne érintsük meg szemünket, orrunkat vagy szánkat piszkos kézzel! Köhögéskor, tüsszentéskor mindig használjunk (lehetőleg papír) zsebkendőt! Ha nincs nálunk, a könyökhajlatunkba tüsszentsünk vagy köhögjünk, ne a tenyerünkbe. Használat után a zsebkendőnket azonnal dobjuk zárt szemetes kosárba, vagy ha az nincsen, akkor az eldobásig lehetőség szerint tartsuk egy zacskóban.
  • Influenzajárvány idején lehetőleg kerüljük az egyébként szokásos üdvözlési formákat (ölelés, puszi).
  • Munkahelyünkön rendszeresen tisztítsuk meg a gyakran használt tárgyakat, sok ember által megérintett felületeket (pl. asztal, billentyűzet stb.)!
  • Szellőztessünk minél gyakrabban az irodában! A túlfűtött az irodák meleg, száraz levegője nem csak a betegségek terjedését, hanem védekezőképességünk gyengülését is elősegíti.
  • Lehetőleg kerüljük a zsúfolt, zárt helyeket: a szűk lift helyett inkább válasszuk a lépcsőt!
  • Ne együnk tömegközlekedési eszközökön, az ételen keresztül könnyen szervezetünkbe jutnak a kórokozók.
  • Az illóolajok között vannak antibakteriális hatásúak. A legcélszerűbb egyszerű vizes agyagpárologtatóba 4-5 csepp olajat cseppenteni, majd rátenni azt a fűtőtestre. A legjobb légtisztítók: a citrom, az eukaliptusz, a boróka, a zsálya, a borsmenta, a levendula, a teafa, az ilang-ilang és a kakukkfű.

Legyünk résen!

Ügyeljünk rá, hogy még a vírusszezon beköszönte előtt töltsük fel vitaminraktárainkat, juttassunk szervezetünkbe elegendő nyomelemet és ásványi anyagot, amelyek támogatják immunrendszerünket!

Utolsó módosítás: 2016.03.22.